Pratkvarnen

publicerat i Citat, Minnen;
Snackpellen nr 1

- Mamma, har du en snopp?
- Nej, jag har en snippa. 
Han ser länge begrundade på mig. 
- Får jag se?

- Pappa, åk och köp ett hus till oss.
- Jag har inte så mycket pengar. Får jag låna av dig? 
- Jag har inga pengar.
- Inte jag heller, svarade Lars.
- Men vem har tagit pengarna då? 

Vi sitter vid middagsbordet. Adam sitter med huvudet lutad i ena handflatan och drar en djup suck. 
- Vilken dag, mamma...

Taggar: barn, citat, pratkvarn, sagt av barn, treåringen;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fröken M:

haha... ibland blir man bara så full i skratt !

Som häromdagen när v frågade om han fick ta en glass och jag sa nej.
Då går han ändå raka vägen fram till frysen, öppnar och säger:
"Jag tar en då - Ska vi säga så !?"

Och där stod jag - tyst och undrade vart jag inte hade varit tydlig nog...

Kommentera inlägget här :